Δημιουργώ παιχνίδια στο MSKodu


Το βιβλίο «Δημιουργώ παιχνίδια στο MSKodu» δημιουργήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Διδακτική της Πληροφορικής ΙΙ» που πραγματοποιήθηκε στο εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2010-2011, στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών , του πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Οι φοιτητές ανέλαβαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προϊόντος που  ίσως ωθήσει αρκετούς μαθητές να μυηθούν στο κόσμο του προγραμματισμού από μια μοναδική σκοπιά, αυτή του Microsoft Kodu.


Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε εδώ (http://koduplay.gr/contents.html)




Η συγγραφική ομάδα: Αϊβαλής Στέφανος, Αϊβάτης Χρήστος, Αλεξίου Βασιλική, Βουρονίκου Ασημίνα, Γάκη Στυλιανή, Γιάκα Χρυσούλα, Γιαννόπουλος Μενέλαος, Γιωργαλλίδης Αντρέας, Γκανή Λουίζα, Ζησιού Ελένη, Ζυγούρα Βαΐα, Ιωαννίδης Σταύρος, Κράντα Μαριέτα, Λαμπρινίδη Αργυρώ, Μακέλη Κατερίνα, Παπαχαρισίου Κωνσταντίνος, Πασσάς Βιργίλιος, Σπανέλλης Δημήτριος, Σπανού Μαρία, Στεφανή Άννα, Τσαμαρδού Ηλιάνα, Τσιτσιγιάννης Μανώλης, Χαλκιάς Κωνσταντίνος

  Συντονισμός έργου: Παλαιγεωργίου Γ.

Kodu


Μπορείτε να κατεβάσετε το Kodu από εδώ


Τι είναι το Kodu;

Το Kodu είναι ένα πρόγραμμα με το οποίο τα παιδιά δημιουργούν παιχνίδια για το PC και το Xbox μέσω μιας απλής οπτικής γλώσσας προγραμματισμού. Το Kodu μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να διδάξει την επίλυση προβλημάτων, αφήγησης, καθώς και τον προγραμματισμό. Οποιοσδήποτε μπορεί να χρησιμοποιήσει το Kodu και να δημιουργήσει ένα παιχνίδι, είτε μικρά παιδιά, είτε ενήλικες χωρίς προηγούμενη εμπειρία σχεδιασμού ή προγραμματισμού.

Μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε μέλος στην κοινότητα Kodu  http://www.kodugamelab.com/ και να μοιράζεται τα παιχνίδια που κατασκευάζει με άλλους.

Ένα βιβλίο για το scratch

kid-n-computer.jpg 

Το βιβλίο «Δημιουργώ παιχνίδια στο Scratch» δημιουργήθηκε από τους φοιτητές στα πλαίσια του μαθήματος «Διδακτική της Πληροφορικής ΙΙ» που πραγματοποιήθηκε στο εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2009-2010, στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών, του πανεπιστημίου Θεσσαλίας.  


Scratch

Το Scratch είναι μία νέα γλώσσα προγραμματισμού με την οποία μπορούμε να φτιάχνουμε τις δικές μας διαδραστικές ιστορίες, τα δικά μας παιχνίδια εύκολα και γρήγορα

Tο Scratch δημιουργήθηκε από το Lifelong Kindergarten group στο MIT (όλοι μας έχουμε ακούσει για το τρομερό ερευνητικό εργαστή ριο) με επικεφαλή τον Mitchel Resnick και πρωτοεμφανίστηκε
το καλοκαίρι του 2007, είναι δηλαδή σχετικά καινούριο περιβάλλον. Το λογισμικό διανέμεται δωρεάν για διαφορετικά λειτουργικά συστήματα (Windows, Mac OS X ή Linux) και η εγκατάστασή του είναι πολύ απλή. Σήμερα χρησιμοποιείται ευρέως για τη διδασκαλία του προγραμματισμού, ενώ η διάδοσή του είναι ταχύτατη. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε ότι στην ιστοσελίδα του Scratch (http://scratch.mit.edu/) υπάρχουν γύρω στα 700.000 εγγεγραμμένα μέλη και γύρω στους 200.000
προγραμματιστές που δημοσιεύουν τα προγράμματά τους στον συγκεκριμένο ιστοχώρο!
Ενδιαφέρον είναι ότι το Scratch πήρε το όνομά του από την τεχνική των DJ's (scratching). Το βασικό χαρακτηριστικό της τεχνικής των DJ's είναι η επαναχρησιμοποίηση των μουσικών κομματιών. Αντίστοιχα στο Scratch όλα τα αντικείμενα, γραφικά, ήχοι, και κείμενα μπορούν εύκολα να εισαχθούν σε ένα νέο
πρόγραμμα και να συνδυαστούν με ποικίλους τρόπους για την παραγωγή ενός προγράμματος, κάτι το οποίο δίνει κίνητρο για περαιτέρω ενασχόληση με αυτό.

http://info.scratch.mit.edu/Scratch_1.4_Download