Άλμπερτ Αϊνστάιν

Σαν σήμερα το 1879 γεννήθηκε, ίσως ο σημαντικότερος επιστήμονας του 20ου αιώνα, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν. Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν ( Albert Einstein, Ουλμ 14 Μαρτίου 1879 - Πρίνστον 18 Απριλίου 1955) ήταν φυσικός γερμανοεβραϊκής καταγωγής, ο οποίος έχει βραβευθεί με το Νόμπελ Φυσικής.  

Η θεωρία της Σχετικότητας τον έκανε γνωστό στο ευρύ κοινό αν και αποτελούσε μυστήριο για την πλειοψηφία του κόσμου.
«Γιατί άραγε ενώ δεν με καταλαβαίνει κανείς, με συμπαθούν όλοι;» είχε διερωτηθεί σε συνέντευξή του στην εφημερίδα The New York Times τον Μάρτιο του 1944.


Μνημειώδη γνωμικά του Einstein
Η επαφή με το μυστήριο είναι η ωραιότερη εμπειρία του ανθρώπου. 

Τι ξέρει το ψάρι για το νερό, που μέσα του περνά ολόκληρη τη ζωή του; 

Η απάντηση είναι «ναι» ή «όχι», ανάλογα με την ερμηνεία. 

Αν είχα καταλάβει από πριν την έννοια του χρόνου, θα είχα γίνει ωρολογοποιός. 

Δεν μπορώ να πιστέψω πως ο θεός παίζει ζάρια στο Σύμπαν. 

Πιστεύω πως η αγάπη είναι πολύ καλύτερος δάσκαλος από την αίσθηση καθήκοντος. 

Δεν έχω κανένα ιδιαίτερο ταλέντο. Απλώς, είμαι με πάθος περίεργος. 

Δεν ενδιαφέρομαι για διδακτορικά... τη βαρέθηκα όλη αυτή την κωμωδία. 

Για να με τιμωρήσει για την περιφρόνησή μου στις αυθεντίες, η μοίρα έκανε κι εμένα μια αυθεντία. 

Πιστεύω στο θεό του Σπινόζα, που αποκαλύπτει τον εαυτό του στη σοφή αρμονία του κόσμου, και όχι σ' έναν θεό που ασχολείται με τις τύχες και τις πράξεις των ανθρώπων. 

Στη διάρκεια της ζωής μου έμαθα ένα πράγμα: Ότι όλη μας η επιστήμη, σε σύγκριση με την πραγματικότητα, είναι πρωτόγονη και παιδαριώδης - αλλά παρόλ' αυτά είναι το πιο πολύτιμο πράγμα που έχουμε. 


Δυο πράγματα είναι άπειρα στον κόσμο, το σύμπαν κι η ανθρώπινη βλακεία, και δεν είμαι σίγουρος για το πρώτο.

Καμία ποσότητα πειραμάτων δεν μπορεί να αποδείξει ότι έχω δίκιο, όμως, μόλις ένα και μόνο πείραμα μπορεί να αποδείξει ότι έχω άδικο.



Αν Α = επιτυχία, τότε η εξίσωση είναι: Α = Χ + Υ + Ζ, Χ είναι δουλεία, Υ είναι διασκέδαση και Ζ είναι κράτα το στόμα σου κλειστό.